تقاوت وبینار و سمینار چیست؟

تقاوت وبینار و سمینار چیست؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تفاوت وبینار و سمینار در چیست؟

اهمیت بحث؛

  1. آشنایی با نقاط قوت وبینار ها 
  2. آشنایی با قابلیت های وبینار ها و استفاده کاربردی از آنها 
  3. استفاده ترکیبی وبینار و سمینار ها جهت افزایش مخاطب 

 تفاوت های وبینار و سمینار در چیست؟ و چه ارزش های دارند ؟

هرچند که وبینار در حقیقت سمینار مجازی است بلکه نسبت به سمینار قابلیت هایی پیدا میکند که در سمینار به سختی می شود آنها را به دست آورد. و البته سمینار نقاط قوتی دارد که در وبینار نمی شود یافت. یک جلسه حضوری میتواند تاثیرات بسیار بیشتری نسبت به غیر حضوری داشته باشد . هر کدام از روش ها جایگاه  و تاثیرگذاری خود را دارند که سخنران باید نسبت به آنها دقت کند تا به بهترین انتخاب برسد.

 قابلیت ضبط، تولید محصول، و اجرای ارزان قیمت یک وبینار در مقایسه با یک سمینار بسیار چشمگیر است.

ضبط و تولید محصول 

ضبط و تولید محصول در یک سمینار، کاری سخت، نیازمند برنامه ریزی، و هزینه های متفاوتی می باشد و حال آنکه در یک وبینار با استفاده از تجهیزات موجود، ضبط و تولید محصول، با فشار دادن یک دکمه در بیشتر پنل های وبینار فعال میگردد. 

محل وبینار و سمینار

نکته بسیار ارزشمندی که باید در ذهن پروراندن این است که سمینار در  محلی که سخنران می‌خواهد برگزار می گردد و ظرفیت آن با پر شدن صندلی ها پر می گردد.اما وبینار در محل زندگی و یا کار مخاطب اجرا می گردد و همراهان مخاطب نیز بطور ناخودآگاه در وبینار حضور پیدا میکنند.در حقیقت ظرفیت خود به خود افزایش پیدا می‌کند.این قابلیت وبینار در  وبینار های برند سازی  می تواند بسیار ارزشمند باشد. 

اگر فرض کنیم  که در هر منزل بین دو تا چهار نفر زندگی می کنند، پس در کنار هر شرکت کننده بین یک تا سه نفر دیگر احتمال حضور در جلسه پیدا می کنند.وبینار یعنی بطور مجازی  به خانه مخاطب و یا محل کار او رفتن و  آگاهی  به این نکات می‌تواند در صحبت سخنران تاثیرگذار باشد .

وبینار یک جلسه خصوصی فرد به فرد نیست زیرا مخاطب و یا سخنران در فضای مجازی قرار می گیرند که قابلیت حضور دیگران در آن نیز هست.

وبینار ها واگرا هستند  و  تعداد افراد زیادی می توانند از آن استفاده کنند در صورتی که سمینار از این خصوصیت به طور خیلی ضعیفی می تواند پیروی کند و افزایش شرکت کننده به راحتی در بسیاری از سمینار ها امکان پذیر نیست.

هزینه برگزاری 

وبینار ها  نسبت به سمینارها  بسیار کم هزینه تر هستند  ولی دامنه کاربردی آن بسیار گسترده می باشد برگزاری سمینار به احتساب جا مکان و هزینه‌های غذا و تردد بسیار گرانتر نسبت به وبینار میباشد. هر چند که یک جلسه حضوری لذت و تاثیرات خود را دارد که شاید در یک وبینار ایجاد نشود.

بهتر است  به این نکته اشاره کرد که خیلی از شرکت ها اقدام به ترکیب جلساتی وبینار و سمینار بطور همزمان میکنند تا بتوانند از پتانسیل هر دو سیستم حداکثر استفاده را نمایند.همانطور که قبلا تجربه شده است پس از سمینار و یا در زمان استراحت  بین سمینار ها غرفه های متعددی، جهت ارایه خدمات ، معرفی و فروش محصولات خود، شرکت می کنند که این خصوصیات را در وبینار ها نمی توان یافت. 

ترکیب وبینار و سمینار میتواند قدرت هر دو در کنار هم را  تقویت کند و محدودیت ها را کاهش دهد. بسیاری از کار آموزان میل به حضور و آموزش های حضوری دارند که بوسیله سمینار مهیا میشود و برای آموزش ها نظری میشود از بستر وبینار یاری جست.

نوع محتوا روی انتخاب وبینار و یا سمینار میتواند تاثیر گذار باشد. هر مبحثی قابلیت اجرا در فضای مجازی و یا بلکه فضای  حقیقی را ندارد و با دقت به نوع محتوا و یا صحبت با کارشناسان، بهترین بستر را میشود انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

*

code