اقدامات پس از وبینار

اقدامات پس از وبینار

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

اقدامات پس از وبینار 

اهداف بحث :

  1. آشنایی با اقدامات پس از وبینار 
  2. آشنایی با اهمیت برنامه ریزی بعد ار  از وبینار 
  3. ارسال نظر سنجی 
  4. پاسخ به پرسش ها
  5. اعلام و ثبت نام وبینار های بعدی 



اقدامات پس از اتمام وبینار دارای اهمیت استراتژیک می باشد. داشتن یک برنامه منظم و هدفمند می تواند نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد. افراد و شرکت ها بهتر است برنامه مدیریت شده ای برای این زمان طراحی کرده باشند تا به نتایج مدیریت شده ای برسند و البته هر گروه و یا شخصی استراتژی و یا سیاست های خواص خودش را دارد. انچه اینجا بدان اشاره می شود یک نگرش عمومی است که جهت آگاهی جمع اوری شده است.

 

جهت برنامه ریزی دقیق تر و  اقداماتی که باید انجام گیرد زمان را میشود به زمان های  بلافاصله پس از وبینار و 48 ساعت بعد از آن تقسیم کرد.

 بلافاصله بعد از وبینار 

بلافاصله بعد از یک وبینار زمان بسیار مهم و حساسی است از این لحاظ که شرکت کنند گان به توصیه ها بیشتر عمل  می کنند اعم از پر کردن نظرسنجی ، رای گیری  ثبت نام در وبینار بعدی و غیره. 

بلافاصله پس از برگزاری وبینار توصیه (2-3–6-5)می گردد به 

  1. ارسال نظر سنجی :

به محض اتمام وبینار نظرسنجی جهت ثبت بازخورد ها ارسال می گردد. در پایان  وبینار ها بسیاری از سخنرانان تاکید به پر کردن نظر سنجی می کنند. 

  1.  ارسال پاسخ به سوالات مطرح شده  که در طی وبینار بی جواب مانده اند و اشخاص آمادگی دریافت آنها را دارند. 



بسته بعد از وبینار: (2-10)

پس از برگزاری و اتمام یک وبینار ایمیل های شامل محتوایی مختلف برای شرکت کنندگان ارسال می گردد . این بسته تا حداکثر 48 ساعت پس از وبینار ارسال می شود  و می تواند شامل محتواهای  ذیل باشد :



  •  فایل های pdf، 
  •   پاسخ به سوالاتی که در حین وبینار پاسخ داده نشده اند.
  •  پیوست ها، 
  • گزارشات، 
  •  اسناد تحقیقاتی  که به آنها اشاره شده است، 
  •  پیوند منابع آنلاین که در سخنرانی از آن استفاده گردیده است
  •   لینک فیلم ها و ضبط ها 
  • اطلاعات شرکت 
  • لینک ثبت نام در کلاس های بعدی  
  • و …



 در صورتی که به دلیل حجم زیاد محتوا, اطلاعات قابل ارسال نباشند آنها را روی سروری بارگذاری می شوند  و لینک دانلود برای مخاطبان  ارسال می گردد.با توجه به ضبط وبینار ، همیشه توصیه می گردد که نام شرکت کنندگان را که در فیلم ضبط شده و  قابل مشاهد است حذف گردد و صدای ضبط شده آنها را  ویرایش کرد(2). مخاطبین  بیشتر علاقه مند  به تماشا و گوش دادن به مفاد اصلی وبینار میباشند. 

ایمیلی نیز به ثبت نام کنندگانی که غایب بودند ارسال می گردد  و از آنها  دعوت به دیدن فیلم و یا گوش دادن به  صوت  ضبط شده می گردد و آنها را دعوت به  ثبت نام در وبینارهای آینده می کنند. 

اعلام وبینار بعدی 

در انتهای جلسه و یا ایمیل  اعلام تاریخ و تیتر های جلسه بعدی ارسال می گردد تا شرکت کنندگان وقت کافی برای تصمیم گیری و ثبت نام داشته باشند.(6 )

بازخورد یک وبینار 

بازخوردهای یک وبینار برای طراحی و  برنامه ریزی  آتی  بسیار  سودمند میباشند. شرکت کنندگان نیمه   اصلی یک وبینار هستند و می توانند به راحتی   محتوا و  ساختار اجرایی  یک وبینار را  نقد و بررسی کنند.آنها به عنوان یک بیننده و مصرف کننده اصلی  اشاره به نقاط قوت و ضعف وبینار و به راهکارهای پیشنهاد میتوانند که   بپردازند که برای پیشرفت در تولید محتوا و نحوه اجرا های بعدی می تواند بسیار سودمند باشند. (10) کسب تجربه در هر وبینار , میتواند وبینار های  بعدی را دقیق تر و پر بار تر کند. جهت دریافت بازخورد می توان از یک پرسشنامه دیجیتال استفاده کرد که به نرم افزار های  آماری نیز وصل باشد تا نقاطی که نیاز به بهبودی دارند را بشود سریع شناسایی و ارتقا داد. برخی از سیستم های ایمیل مارکتینگ  چنین خدماتی ارائه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

*

code