آشنایی با 4 نوع وبینار

آشنایی با 4 نوع وبینار

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

آشنایی با 4 نوع از وبینار

اهمیت مبحث :

  •  آشنایی با انواع وبینار 
  • تولید انواع وبینار 
  • افزایش کاربرد های وبینار 
  • افزایش فروش وبینار 
  • افزایش تنوع عرضه وبینار 
  • گسترش  بازار 

 

آشنایی با انواع وبینار ها سبب تنوع تولید و کاربرد ها و تقویت استفاده از وبینار ها می گردد.

محصولی که یک‌بار با کیفیت و با هدف تبدیل شدن به محصول   تولید شود, می‌تواند مصارف متعددی پیدا کند.

 جهت  تولید یک محصول خوب, نیاز  به مدیریت و برنامه ریزی منظم و دقیق می باشد. باز اجرا و ضبط یک وبینار  سخت, زمان بر و هزینه بر است. شرکت‌ها جهت  تولید یک وبینار با کیفیت، چک‌لیست از تمام اقدامات لازم  تهیه می‌کنند تا اعضای تیم هر کدام نقش های خود را به موقع و دقیق طبق برنامه اجرا کنند، و فراموشی سبب نشود که محصول صدمه ببیند.

اگر تیم مجری  از قبل بداند چه نوع وبیناری با چه اهدافی می‌خواهد تولید کند و چه کاربرد ها و بازاری  خواهد داشت،   برای تولید دقت نظر بیشتری خواهد داشت. حدود پنج حالتِ عرضه‌ی وبینار تعریف شده است که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • وبینار زنده 
  • وبینار نیمه زنده
  • وبینار همیشه سبز 
  • وبینار پخش خودکار 
  • وبینار طبق درخواست ( درخواستی ) 

 

وبینار زنده یا  ( Live webinar )

وبینارهای زنده و یا اصطلاحاً لایو, یک از   شناخته  ترین  نوع وبینار هستند.وبینار زنده همان وبینار در زمان حال است که سخنران و شرکت‌کننده, طیِ آن بطور هم‌زمان در وبینار حضور پیدا می‌کنند. وبینار زنده دارای تاریخ و زمان مشخص میباشد که در آن  همه افراد در یک  زمان در وبینار حضور پیدا می کنند. 

وبینارهای زنده ارزش زیادی دارند؛ زیرا  مخاطب می‌تواند در همان لحظه و در همان جلسه سوالات خود را مطرح و  پاسخ خود  را دریافت کند. طبق آمار  شرکت ها, حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان در وبینار بطور زنده حضور پیدا می‌کنند. وبینار زنده در صورتی که خوب مدیریت محتواییی و زمانی شوند برای مخاطب  بسیار لذت بخش  میباشد. ایجاد تجربه ای مثبت بدون خستگی ذهنی, شروعی به موقع, محتوایی خوب و پاسخ به سوالات شرکت کنند گان به کیفیت وبینار می افزاید.

 

وبینار پخش خودکار ( Automated Webinar )

 

نوع دیگری از  وبینار، Automated Webinar وبینار پخش خودکار   میباشند. این دسته از وبینار ها, وبینارهای  هستند که از قبل ضبط شده و باز پخش می شوند.  شرکت فراهم آورنده این خدمات, و یا خودِ تولیدکننده‌ی وبینار در ساعات و روزهای خاصی به‌طور اتوماتیک اقدام به پخش آن‌ها می‌کنند؛ مثلاً هر هفته, روزهای سه‌شنبه, ساعت ۳ بعد از ظهر باز پخش شروع می گردد.باز پخش بوسیله نرم افزار ها مدیریت و تنظیم می گردند و  شرکت‌کنندگان می‌توانند از آن استفاده نمایند.

خود پخش بودن وبینارها دارای ارزش میباشند زیرا با کمترین مدیریت, کل وبینار بطور خودکار ثبت نام و  اجر می گردد.  وبینار ها خود پخش  برای تبلیغات, فروش و درآمدزایی  مفید میباشند . 

 اینگونه از وبینار های به دلیل آن که از قبل ضبط شده اند,  نیاز به هزینه های تولید و برنامه ریزی مجدد ندارند. 

وبینار های ضبط شده, خود پخش, برای شرکت ها و تولید کننده گان  مانند یک سرمایه گذاری عمل می کنند. زیرا پس از هزینه های  اولیه برای تولید کننده سود آور می باشند.

وبینار همیشه سبز  ( Evergreen Webinar  )

نوع چهارم  وبینارها ، وبینارهای  همیشه سبز هستند.

وبینار همیشه سبز یا به‌اصطلاح، وبینار Evergreen وبیناری است که از قبل ضبط شده ولی  به دلیل نوع محتوای انتخاب شده این محصول سالیان سال می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند؛ به همین دلیل به آن‌ها وبینار Evergreen یا وبینار همیشه سبز گفته می‌شوند.

خیلی از تولیدکنندگان و نویسندگان حرفه‌ای, سعی در تولید این نوع از  وبینار ها  دارند؛ زیرا چنین وبیناری, برای مدت زمان زیادی مورد استفاده مخاطبین قرار خواهد گرفت. چنین وبینارهای می‌توانند برای تولید کننده  بسیار سود آور باشند.

در تولید چنین وبیناری, انتخاب مبحث, فیلمبرداری, صدابرداری, نورپردازی, تبلیغ و بازاریابی و…. خیلی دقیق پیگیری می شوند.

وبینار های  درخواستی و یا به اصطلاح On Demand webinar    

وبینار On Demand  یعنی وبیناری که طبق درخواست مخاطب پخش می‌شود. این وبینار ها طبق نیاز و یا درخواست است؛  در حقیقت  وبینارهای ضبط شده می باشند که مخاطب هر زمانی که بخواهد می‌تواند آن را ببیند و از آن استفاده کند.

آمارهای موجود بیانگر آن هستند که متقاضی این نوع وبینارها در حال افزایش است؛زیرا متقاضیان دوست دارند در ساعاتی که برای خودشان امکان پذیر است از وبینار استفاده کنند.

در اینجا به انتهای معرفی وبینارها می‌رسیم ,هر یک از وبینارهای فوق کاربردهای متنوعی  دارند و مورد استفاده‌ی اقشار مختلف در زمان‌های مختلف قرار می‌گیرند.

باید به این نکته اشاره کرد که انواع وبینار ها و کاربردهای انها رو به  افزایش می باشد و افراد طبق نگرش های و کرابرد های جدیدی که یک وبینار میتواند داشته باشد, اسم و نوع آن تغییر میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

*

code